Retourbeleid
Wilt u uw aankoop ruilen of retourneren? Wij helpen u graag! Ruilen of retourneren kan tot 14 dagen na ontvangst van je pakket. Voor artikelen die in de Final-sale zijn gekocht biedt Bijerikschoenen.nl geen mogelijkheid tot restitutie.
- Is retourneren gratis?
Retourneren via de post is op eigen kosten. Je hebt hierbij de vrijheid om voor verschillende vervoerders te kiezen. Bewaar hierbij ten alle tijde uw traceercode. Daarnaast is mogelijk om op afspraak jouw pakket te retourneren in onze winkel in Waalwijk. Indien je ons een e-mail of een berichtje via de website stuurt kun je direct een afspraak maken.
- Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je kunt de artikelen retourneren binnen 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van het product door of namens de consument. Accessoires en final sale Items kunnen niet retour.
Items dienen in ongedragen en originele staat aan ons te worden geretourneerd om in behandeling genomen te kunnen worden. Voor verzending dient het retour te zenden item in originele schoenendoos met zak of tas ter bescherming te worden verzonden. Op deze manier is het item geschikt voor wederverkoop.
Meld je retour altijd aan via ons contactformulier op de website.
Verzendkosten voor bestellingen buiten Nederland worden niet gerestitueerd.
- Waar kan ik mijn bestelnummer vinden om mijn retour aan te melden?
Het bestelnummer is terug te vinden in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen na het plaatsen van de bestelling. Dit is een code van zes cijfers en deze begint met een #. Als je deze e-mail niet correct hebt ontvangen, stuur ons dan gerust een berichtje zodat wij je verder kunnen helpen.
- Wat moet ik doen als een product defect is of beschadigd is?
Helaas gebeurt het soms dat een product wordt beschadigd tijdens verzending of productie. Uiteraard lossen wij dit graag zo snel mogelijk voor je op. Meld dit uiterlijk binnen 24 uur na ontvangst door dit item retour te melden met vermelding van de reden defect of beschadigd product ontvangen. Na aanmelding van dit defect komen wij hier zo snel mogelijk bij jou op terug!
Heb je toch nog vragen? Stuur ons gerust een berichtje wij helpen je graag.
- Hoe lang duurt een terugbetaling?
Wij doen ons best om de ontvangen retouren zo snel mogelijk te verwerken. Na ontvangst van uw retour wordt dit zo spoedig mogelijk voor je verwerkt, uiterlijk binnen 14 dagen. Bewaar de track & Trace code van uw retourzending altijd goed. Op het moment dat wij je retour verwerken ontvang je een e-mail. Houdt er rekening mee dat het enkele werkdagen kan duren voor de terugbetaling op de bank terug is te zien.
-Wat zijn de verzendkosten om het pakket naar mij toe te zenden?
De verzendkosten binnen Nederland zijn vanaf €5,45 voor bestellingen onder de €99,-. In België en Duitsland betreffen de verzendkosten €13,-
voor orders onder de €99,-. Mocht het orderbedrag door het retourneren van eén of meerdere items ervoor zorgen dat het orderbedrag onder de €99,- euro uit komen dan worden er alsnog
verzendkosten in rekening gebracht. Dit bedrag zal in mindering worden gebracht op het terug te betalen bedrag van het geretourneerde item(s).
- Blijft mijn korting geldig bij retourneren?
Indien je gebruik maakt van een actie waarbij meerdere producten korting hebben komt de korting te vervallen bij retour zenden.
Bijvoorbeeld bij volume korting of bij 2+1 acties.
Bij twijfel, stuur onze klantenservice gerust een berichtje zodat zij jou vragen kunnen beantwoorden.